Saturday, September 10, 2011

raya story.. finally!

helloooo alien-alien semuaaa.. =D

 it have been a quite long time for me to not drop any words here since the end of ramadhan. yeahh,raya ku sudah berakhir dengan kembalinya jasad aku kat johor matriculation college nie. sob3..sedih betul rasa hati ni kann kannn. raya ku tahun ni bagaimanaKAH yeee??


1st RAYA

~ i wake up every morning. with the black eyes in my face. cause im sleep late every night. ~


hihihi! itu sudah pasti gejala insomnia di rumah. =.=" pagi pagi lagi aku da jaga,benda 1st aku capai my toshie. tak boleh nak kata apa lah kann. kalau one day aku kawen pun agak2 toshie ni jugak yang kat tangan aku. tapi toshie upgrade lah. wahahaHAhA! tapi yang sebenarnya aku bangun awal ni sebab kena iron baju. baju abang alip lagi. aku da ler bab bab iron ni memang nak tolak tepi. tengok la satu hari nanti aku jadi engineer aku buat mesin iron. O.O tup tap tup tap makan pack barang tup tap tup bertolak ler kami satu family nak balik slim. tapi before balik kampung singgah rumah mentua kak emma jap beraya. yeahh kepala aku rasa nak cabut jee pening nyer pasal jalan kat ulu slim tuh. [habis cair makeup i u pagi2 raya.] wakakakak! =D dah sampai kampung, belum ramai lagi yang balik. da petang after aku bangun tidur baru perasan ramai da balik. hehee kantoi tidur di petang raya. =P family yang ada pak uda,achik nana semua,kak zura linda and mak tam semua. malam seperti yang dirancang, BBQ tapi tu laa mastermind boleh pulak kann sampai lambat. semua sebab angah laa driver yang beraya ta ingat nak balik rumah. hahaha! cuma kali ni BBQ tak berapa nak best cam sebelum ni.pun tak tahu lah kenapa kann kannn.. tapi takpa perut aku kata kenyang. malangnya tidurku tak lena. again become a zombie. =..=


 2nd RAYA

bangun da awal da. tapi lepas semua orang bangun aku pi tidur balik. tempat da lapang. kalau tak sempit kann. hihihi! tapi tak juga last2 aku bangun sebab family kampung gajah on their way lorr.. tudiaa terbaik dari ladang opah buat nasi lemak daun pisang version asli tarak boleh copy punyaa.. ^__^ actually ni sebab kak emma yang mengidam nak makan tu yang opah buat. yeayy anak sedara 2nd on the way! maksu dia yang gembira lebih. =D so kampung aku arini memang penuh laa dengan yang datang beraya. secara auto dapur tu jadik busy dengan semua duk membahagi kerja. hehee..! maklum lerr family kg gajah nie memang gedabak. aku pun da lame tak jumpe mereka. Last time duk gather ramai2 time umur aku 4 tahun kott pi holiday kat genting. tu yang mereka jumpa aku duk cakap "ehh eka da besar haaa"...=.=" oh yaa sempat bergambar tapi tak jelas lak yoo..


 agak2 da nak petang baru lah reda sikit maka berehatlah kami2..da malam baru lah kami gerak balik kusel. yang tang ni memang syok sebab finally family aku gather semua ada ramai2 setelah sekian lama. =D kali nie complete Abah,Mama,Kak Yong,Abg Ajib,Kak Emma,Abg Dharma,Abg Lip,saya dan Dania comel! ^__^ oleh kerana rumahku tidaklah sehebat rumah anda alien vs predator semuaa, bilik aku abah dengan abg ajib. bilik tengah kak emma,abg dharma and dania.bilik utama,aku,mama and kak yong. abg lip terpaksa tidur hall. TETAPI,hahaahaha! malam tuh all wanita2 in that house duk bilik utama uhh duk bersembang sana sini. yang tak menahan mama pun boleh join kann..hihihi! da duk borak2 tetiba termasok lak zone cerita seram. tiba2 pintu bilik yang renggang sikit tu berbunyik cam ada angin tolak. huk aloh! saja jaa nak bagi sound effect. last2 tidur pukul 5 kauuu..haa,amek! =.="


3rd RAYA

pagi takdak pape yang menarik. petang je memulakan perjalanan pi raya rumah atok2 sedara. yeahh,senang nya hati duit raya masih dihulur. wahahahHAHa!! =D nie baru sweet 8teen! kui3..! bila pi beraya jumpa semua2 nie membuatkan hati aku berkobar kobar nak balik nak pi family day.yeahh aku tak kira nak balik jugak!


4th RAYA

another exciting day! petang pi tesco cari barang nak buad spaghetti. singgah kebun abah tengok itik tangkap gambar pe semua. hihihi!malam,enter zone karaok again with my siblings! yeahh,3jam sampai rasa nak melompat lompat anak tekak ni kann.. =..= after that pi layan cite hantu bonceng! not bad laa memang ketawa nasib baik tak tergolek jee kat dalam wayang tuh. hehee..!

my father super duper TERBAIK! :)

nia nak jugak join pak long karaok kann.. :)


urmm,raya ke-5 dan ke-6 da tiba waktu kesedihannya..hahaha! da start mengemas,membasuh,mem-packing..haihh,ikot hati wa memang taknak balik derr. tapi sebab nak menuntut ilmu kann kannnn.. [terasa hipo] anyway thankss a lot to kak yong and abg ajib sebab tolong hantar..yelaa abah un ta larat nak drive jauh2 ni daa,so pas abes matrik pi amek lesen yerr cik kak. hahaaha! sekian suda! tataaaaaaaa~ ~ ~

No comments:

Post a Comment